Visualizzazione dei risultati da 1 a 4 su 4
  1. #1
    Utente di HTML.it L'avatar di Trusty
    Registrato dal
    Dec 2004
    Messaggi
    642

    [VIRUS] Mission Impossible con PE_TENGA.A

    Ciao a tutti,

    io ho un pc infestato dal PE_TENGA.A (denominato cosi da TrendMicro).
    Con il PC-CILLIN ver.12 me lo trova sempre e lo disinfetta...ma con il norton 2005 non me lo trova!!!!!!!!

    Ad ogni riavvio si ripresenta...io lo disinfetto ma il giorno dopo stessa storia.

    HO seguito i consigli di Trend Micro ma tt inutile!!!

    Che devo fà?????

    Ciao e grazie!!!

  2. #2
    I consigli di Trend Micro sono questi:

    MANUAL REMOVAL INSTRUCTIONS

    Identifying the Malware Program

    To remove this malware, first identify the malware program.
    Scan your system with your Trend Micro antivirus product.
    NOTE the path and file name of all files detected as PE_TENGA.A.

    Trend Micro customers need to download the latest virus pattern file before scanning their system. Other users can use Housecall, Trend Micro's online virus scanner.

    Terminating the Malware Program

    This procedure terminates the running malware process. You will need the name(s) of the file(s) detected earlier.
    Open Windows Task Manager.
    • On Windows 95, 98, and ME, press
    CTRL+ALT+DELETE
    • On Windows NT, 2000, and XP, press
    CTRL+SHIFT+ESC, then click the Processes tab.
    In the list of running programs*, locate the malware file(s) detected earlier.
    Select one of the detected files, then press either the End Task or the End Process button, depending on the version of Windows on your system.
    Do the same for all detected malware files in the list of running processes.
    To check if the malware process has been terminated, close Task Manager, and then open it again.
    Close Task Manager.
    *NOTE: On systems running Windows 95, 98, and ME, Windows Task Manager may not show certain processes. You can use a third party process viewer such as Process Explorer to terminate the malware process. Otherwise, continue with the next procedure, noting additional instructions. If you were not able to terminate the malware process as described in the previous procedure, restart your system.

    Important Windows ME/XP Cleaning Instructions

    Users running Windows ME and XP must disable System Restore to allow full scanning of infected systems.

    Users running other Windows versions can proceed with the succeeding procedure set(s).

    Running Trend Micro Antivirus

    Scan your system with Trend Micro antivirus and clean files detected as PE_TENGA.A. To do this, Trend Micro customers must download the latest virus pattern file and scan their system. Other Internet users can use HouseCall, Trend Micro's online virus scanner.
    Prova di nuovo a seguire questi consigli. Leggi anche i 3d in rilievo ed esegui eventualmente una scansione online.

  3. #3
    Utente di HTML.it L'avatar di Trusty
    Registrato dal
    Dec 2004
    Messaggi
    642
    ho già fatto tutto quello che cè scritto sul sito di trendmicro...con 10.0000 scansioni on-line!!!!

    ho anche eseguito i consigli del forum ma niente....!
    anche formattando e riscaricando tt i driver e programmi da internet il virus continua a ripresentarsi!!!!

    che devo fà??

  4. #4
    Evidentemente ci sono delle chiavi di registro infette, che devi eliminare dalla modalità provvisoria e con ripristino configurazione di sistema disabilitato.

Permessi di invio

  • Non puoi inserire discussioni
  • Non puoi inserire repliche
  • Non puoi inserire allegati
  • Non puoi modificare i tuoi messaggi
  •  
Powered by vBulletin® Version 4.2.1
Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.