gli errori...codice:#include "allegro.h" BITMAP *buf, *sprite ; PALETTE colori; void doppiobuffering(){ class Video{ public: Video(){ allegro_init(); install_keyboard(); }; ~Video(){ destroy_bitmap(buf); } void Display(int Disp,int n,int m){ set_color_depth(32); set_palette(colori); set_gfx_mode(GFX_AUTODETECT, n, m, 0, 0); buf = create_bitmap(n, m); clear(buf); } void DB(int n,int m){ vsync(); blit(buf, screen, 0, 0, 0, 0, n, m); clear(buf); } }; class Giocatore{ int x,y; public: Giocatore(){ sprite = load_bmp("player.bmp",colori); x=10; y=30; } ~Giocatore(){ destroy_bitmap(sprite); } void Muovi(){ if (key[KEY_LEFT])x-=2;if(x<=0)x=0; if (key[KEY_RIGHT])x+=2;if(x>=266)x=266; if (key[KEY_UP])y-=2;if(y<=0)y=0; if (key[KEY_DOWN])y+=2;if(y>=138)y=138; } int putx(){ return x; } int puty(){ return y; } void vedi(){ draw_sprite(buf, sprite, putx(), puty()); } }; } int main() { Video Game; Giocatore Nave; set_color_depth(32); set_palette(colori); Game.Display(32,320,200); while (!key[KEY_ESC]) { Game.DB(320,200); Nave.Vedi(); } } END_OF_MAIN ();
`Video' undeclared (first use this function)
(Each undeclared identifier is reported only once for each function it appears in.)
`Giocatore' undeclared (first use this function)
expected `;' before "Nave"
`Game' undeclared (first use this function)
`Nave' undeclared (first use this function)

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