PDA

Visualizza la versione completa : Screensaver da root

maxtn
27-05-2005, 10:56
Ho sempre usato il mio pc da root e non sono ancora riuscito a far funzionare lo screensaver!
Ho trovato questo ma non capisco che rischi ci sono usandolo da root!

# When I'm logged in as root, xscreensaver won't launch at all!

Don't log in as root.

As described above, xscreensaver disavows its privileges if it finds that it is running as root, for security reasons. An unfortunate side-effect of this is that it may conflict with cookie-based authentication.

If the X server is running as one user (e.g., ``root'') and xscreensaver is running as another user (e.g., ``nobody'') then the xscreensaver process might not be allowed to connect to the X display at all, since it isn't running as the same user.

One way around this is to run the command xhost +localhost before launching xscreensaver.

But beware! This will give access to the X server to anyone capable of logging in to the local machine, and in some environments, that could be considered an unacceptable security risk.

Ikitt
27-05-2005, 11:11
Originariamente inviato da maxtn
Ho sempre usato il mio pc da root
E probabilmente e' giunto il momento di perdere questa brutta abitudine.

+++

La soluzione del problema con xscreensaver e' contenuta nel messaggio sottostabte

Ho trovato questo ma non capisco che rischi ci sono usandolo da root!
Gli stessi che ci sono usando un qualsiasi programma, specie complesso (e il 99% dei programmi che fanno uso di GUI lo sono), come root: vulnerabilita' MOLTO maggiore a errori o attacchi.

Loading