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  1. #1
    Utente di HTML.it
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    implementazione gioco??

    dovrei impementare in C un gioco chiamato HALMA per 2 persone....

    qualcuno mi sa dire inanzitutto le regole del gioco perpiacere?

    xche prima parte devo implementare delle chiamate che mi dicano di chiedere nome giocatori e se uno ne ha bisogno la chiamata help.....

  2. #2
    Moderatore di Programmazione L'avatar di alka
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    Moderazione

    Originariamente inviato da giackk83
    dovrei impementare in C un gioco chiamato HALMA per 2 persone....
    Il linguaggio anche nel titolo, come da Regolamento.

    Questo lo correggo io.

    Ciao!
    MARCO BREVEGLIERI
    Software and Web Developer, Teacher and Consultant

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  3. #3
    Utente di HTML.it
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    ho violato qualche regola?

  4. #4
    Utente di HTML.it
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    Queste sono le regole (in inglese)
    The Equipment
    A Halma board consists of 16 x 16 small chequered squares. In each corner, a heavy line delineates 13 squares, which are the starting squares for pieces in the 4 player game. Two opposing corners additionally have another heavy line which delineates the 19 corner squares for the initial position of the pieces in the 2 player game. Pieces are usually flat disks like draughtsmen or upright like the classic pawn in chess. They come in four different colours.



    The Preparation
    Halma can be played by 2 or 4 players. When 2 players play, 19 pieces are positioned in the appropriate opposing corners in formation 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 4; when 4 players play, 13 pieces are positioned in each corner in formation 1 - 2 - 3 - 4 - 3.



    The Objective
    The aim of the game is to be the first to player to move all pieces across the board and into opposing corner, within area delineated by the heavy line. Should one or more of the holes in the target area contain a piece belonging to another player, this does not prevent a player from winning. In this case, the game is won when all the available points within the area are occupied.



    The Play
    A toss of a coin decides who starts. Players take turns to move a single piece of their own colour. In one turn a piece may either be simply moved into an adjacent hole OR it may make one or more hops over other pieces. Where a hopping move is made, each hop must be over an adjacent piece and into a the vacant hole directly beyond it. A hop may be over any coloured piece including the player's own and can proceed in any one of the eight directions. After each hop, the player may either finish or, if possible and desired, continue by hopping over another piece. It does occasionally happen that a player is able to move a piece all the way from the starting corner across the board and into the opposite corner in one turn!

    Pieces are never removed from the board. It is permitted to move a piece into any hole on the board including holes in areas belonging to other players but, once a piece has reached the opposite area, it may not be moved out of the area but it may move within the area.

  5. #5
    Utente di HTML.it
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    ahh era per le regole, dicevo che avevo violato qualche regola del forum eheheheh

    ok grazie mille molto gentile, un altra cosetta per caso sai dove posso trovare il gioco appunto HALMA scritto in c??

    per avere un idea di come farlo??

  6. #6
    Utente di HTML.it L'avatar di byaur
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    ti posto un link con regole(un po pochine!) pero in italiano

    halma


    per il fatto di Halma in C non so se si riesce a trovare, forse troverai + facilmente la dama cinese, che è una variante dell' halma... se è per prendere spunto puoi iniziare da lì...

    Chi di noi non vorrebbe
    sollevare il velo sotto cui sta nascosto il
    futuro...
    David Hilbert

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